POTŘEBNÉ INFORMACE K VYDÁVÁNÍ MATRIČNÍCH DOKLADŮ ZVEŘEJŇUJE MINISTERSTVO VNITRA, VIZ OBČAN NA ÚŘADĚ.
Matriční doklady (rodné, oddací nebo úmrtní listy a doklad o registrovaném partnerství) vydává matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství, vstoupila do partnerství nebo zemřela. Jedná-li se o narození, uzavření manželství / vstup do partnerství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, matriční doklad vydá Úřad městské části Brno-střed, zvláštní matrika.
Při ztrátě matričního dokladu může matriční úřad vydat jeho druhopis. Též o druhopis matričního dokladu se žádá u matričního úřadu, v jehož správním obvodu se nachází místo, kde došlo k narození – rodný list, ke sňatku – oddací list, ke vstupu do partnerství – doklad o registrovaném partnerství, nebo k úmrtí – úmrtní list.
Do matričního obvodu Městského úřadu Třebíč náleží obce: Benetice, Bochovice, Čechočovice, Čechtín, Červená Lhota, Číhalín, Dolní Vilémovice, Horní Smrčné, Horní Újezd, Horní Vilémovice, Chlum, Klučov, Kojetice, Koněšín, Kouty, Kozlany, Kožichovice, Krahulov, Lipník, Mastník, Mikulovice, Okřešice, Ostašov, Petrůvky, Radošov, Slavičky, Stařeč, Střítež, Svatoslav, Trnava, Třebíč, Valeč, Výčapy.
Mapu matričního obvodu najdete zde.
KDO MŮŽE POŽÁDAT O VYDÁNÍ MATRIČNÍCH DOKLADŮ?
Matriční úřad vydá matriční doklad:
VYDÁNÍ MATRIČNÍCH DOKLADŮ
Matriční úřad zašle prvopis matričního dokladu oprávněné osobě na doručenku do vlastních rukou nebo jej vydá po předložení platného průkazu totožnosti. Zmocněncům oprávněných osob se vydá matriční doklad na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem.
ZA JAKÝCH PODMÍNEK MOHU ZAŽÁDAT O VYDÁNÍ PRVOPISU RODNÉHO LISTU NAROZENÉHO DÍTĚTE?
K vydání prvopisu rodného listu narozeného dítěte za trvání manželství předloží jeden z rodičů:
K vydání prvopisu rodného listu dítěte narozeného mimo manželství, jehož otec není znám, předloží matka:
K vydání prvopisu rodného listu dítěte narozeného mimo manželství, k němuž bylo určeno otcovství, předloží jeden z rodičů:
KDE MOHU VYDÁNÍ MATRIČNÍHO DOKLADU ŘEŠIT?
Městský úřad Třebíč, Odbor správních činností, oddělení matrik a evidence obyvatel. Kontakty a úřední hodiny najdete zde.
Jde-li o narození, uzavření manželství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině – Úřad městské části Brno-střed, zvláštní matrika.
CO MUSÍM PŘEDLOŽIT PRO VYDÁNÍ MATRIČNÍCH DOKLADŮ?
Žadatel předloží platný průkaz totožnosti, popřípadě další veřejnou listinu, ze které bude možné dovodit, že zápis narození, uzavření manželství, vstup do partnerství nebo úmrtí se týká členů jeho rodiny, nebo jeho sourozenců, nebo kterým prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jeho práv před státními orgány České republiky nebo před orgány územních samosprávných celků nebo k uplatnění nároků v cizině (např. rodný list, oddací list, cizozemské veřejné listiny apod.). V případě zastupování je nutné předložit plnou moc s úředně ověřeným podpisem.
FORMULÁŘE, KTERÉ JE POTŘEBA VYPLNIT?
Formuláře lze stáhnout a vyplnit elektronicky či přímo na matričním úřadě.
CO MĚ TO BUDE STÁT?
JAK DLOUHO BUDE VYŘÍZENÍ TRVAT?
Lhůta pro vyřízení je 30 dnů. Osobní žádosti, je-li to možné, vyřizujeme na počkání.