Výstavba - Stavba v památkově chráněném území

Vlastník (správce, uživatel) nemovitosti, která není kulturní památkou, ale je v památkové rezervaci, v památkové zóně nebo v ochranném pásmu nemovité kulturní památky, nemovité národní kulturní památky, památkové rezervace, nebo památkové zóny, je povinen k zamýšlené stavbě, změně stavby, terénním úpravám, umístění nebo odstranění zařízení, odstranění stavby, úpravě dřevin nebo udržovacím pracím na této nemovitosti si předem vyžádat závazné stanovisko obecního úřadu obce s rozšířenou působností, není-li tato jeho povinnost na základě zákona vyloučena. Uvedená povinnost se tedy nevztahuje na případy, kdy jde o úpravu nemovitosti, která není kulturní památkou, ale nachází se v "památkovém" ochranném pásmu, a zároveň jde o stavbu, změnu stavby, udržovací práce, umístění nebo odstranění zařízení, jejichž provedením se nezasahuje žádným způsobem do vnějšího vzhledu stávající nemovitosti.

NA KOHO SE OBRÁTIT?

Městský úřad Třebíč, Odbor školství a kultury, úsek památkové péče, Karlovo nám. 104/55, 674 01 Třebíč

KDO MŮŽE POŽÁDAT O VYDÁNÍ STANOVISKA?

Vlastník nemovitosti, správce nemovitosti či uživatel nemovitosti, která není kulturní památkou, ale je v památkové rezervaci, v památkové zóně nebo v "památkovém" ochranném pásmu.
U věcí, které jsou v podílovém spoluvlastnictví, je třeba, aby se záměrem souhlasila a k žádosti se připojila alespoň 2/3 většina vlastníků (počítáno podle velikosti vlastnických podílů). 

JAK MOHU POŽÁDAT O OBNOVU KULTURNÍ PAMÁTKY? 

  • písemně, podáním osobně na podatelně Městského úřadu Třebíč
  • písemně, zasláním poštou na adresu: Městský úřad Třebíč, Odbor školství a kultury, úsek památkové péče, Karlovo nám. 104/55, 674 01  Třebíč       
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu podatelna: epodatelna@trebic.cz 
  • ústně do protokolu u příslušného referenta odboru školství a kultury, úsek památkové péče

CO MUSÍM PŘEDLOŽIT?

Doklad o oprávnění spravovat nebo užívat nemovitost (platí pouze pro uživatele nebo správce) dle povahy věci (projektová) dokumentace, zpracovaná podle požadavků stavebně právních předpisů 

CO MUSÍ ŽÁDOST OBSAHOVAT?

Přesnou identifikaci dotčených nemovitostí (zejména podle údajů v katastru nemovitostí, tj. číslo popisné u staveb nebo parcelní číslo u pozemků) a stručný, výstižný popis zamýšlených prací. 

CO MĚ TO BUDE STÁT? 

Správní poplatek ani jiné poplatky nejsou stanoveny

JAK DLOUHO TRVÁ VYŘÍZENÍ ŽÁDOSTI?

Pokud nelze rozhodnutí vydat bezodkladně, je správní orgán povinen vydat rozhodnutí nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení. Uvedená lhůta může být v případech stanovených zákonem prodloužena až o dalších 30 dnů.  

KOHO DALŠÍHO SE ŘEŠENÍ TÉTO SITUACE TÝKÁ?

  • Zbývající podíloví vlastníci předmětné nemovitosti.
  • Vlastník pozemku v případě rozdílného vlastnictví pozemku a stavby, která se na takovémto pozemku nachází. 
  • Vlastník sousedního pozemku nebo stavby na něm, může-li být jeho vlastnické právo v souvislosti se zamýšlenými pracemi přímo dotčeno. 
  • Pokud žádost podává správce nebo uživatel nemovitosti, je účastníkem řízení také vlastník nemovitosti.