Dojde-li k matriční události (narození, uzavření manželství, úmrtí, vzniku registrovaného partnerství) státního občana České republiky na území cizího státu, nebo zastupitelském úřadu ČR, nebo na lodi nebo v letadle mimo území ČR, nebo na místě, které nepatří pod pravomoc žádného státu, je třeba požádat o zápis matriční události do zvláštní matriky, vedené Úřadem městské části města Brna, Brno-střed, a to prostřednictvím zastupitelského úřadu nebo na kteréhokoli matričního úřadu.
NA KOHO SE OBRÁTIT?
Městský úřad Třebíč, Odbor správních činností, oddělení matrik a evidence obyvatel
Úřad městské části města Brna, Brno-střed, zvláštní matrika, Husova 3, 601 69 Brno (ústředna 542 526 111)
KDO V JAKÉ SITUACI MŮŽE POŽÁDAT O ZÁPIS?
JAKÝM ZPŮSOBEM MŮŽU ZAHÁJIT ŘEŠENÍ ZÁPISU?
Osobní účast žadatele na kterémkoli matričním úřadě (zastupitelském úřadě ČR, případně přímo na oddělení zvláštní matriky v Brně), kde bude s žadatelem sepsán zápis o matriční události na základě předloženého cizozemského dokladu přeloženého do českého jazyka a případně dalších dokladů.
JAKÉ DOKLADY JE NUTNÉ MÍT S SEBOU?
Při zápisu manželství uzavřeného na území cizího státu zvláštní matrika na základě žádosti občana ČR uvede jeho příjmení i příjmení jeho manžela v podobě uvedené na cizozemském matričním dokladu.
CO MĚ TO BUDE STÁT?
Sepsání zápisu a prvopis matričního dokladu je zdarma.
Za druhopis matričního dokladu je stanoven správní poplatek ve výši 100 Kč.
JAK DLOUHO BUDE VYŘÍZENÍ TRVAT?
Zvláštní matrika provede zápis do matriční knihy po obdržení podkladů nejpozději do 30 dnů.
Více informací najdete na stránkách Ministerstva vnitra České republiky.